Retourneren

Heb je een vraag over het retourneren van je bestelling? Bekijk hieronder de meestgestelde vragen m.b.t. retourneren bij Natusor. Staat je vraag er niet bij? Kijk dan eens bij andere FAQ onderwerpen of neem contact op met ons.

Zit er garantie op de producten?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. 

Is het mogelijk om mijn bestelling te retourneren?

Iets verkeerd besteld of wil je toch liever van de aankoop af zien? Geen probleem! Je kunt bij ons binnen 30 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heb je vervolgens nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 30 dagen na ontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt.

We vragen je om onderstaand retourformulier te gebruiken. Het formulier helpt ons om je retour snel af te kunnen handelen. Uiteraard is dit niet verplicht.

Download hier het retourformulier.

Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Download hier het modelformuler.

Heb je een beschadigd of verkeerd product geleverd gekregen? Of de verkeerde hoeveelheid? Neem dan even contact met ons op. Wij helpen je graag met een passende oplossing.

Wat is het retouradres?

Je kunt producten retour sturen naar:

Natusor Gezondheidsproducten B.V.
t.a.v. Online retouren
Industrieweg 154D
5683 CG Best
Nederland

Waar kan ik mijn artikelen voor retour afgeven?

Deze keuze laten we aan jou. Je kunt het pakketje retour zenden met een vervoerder naar eigen keuze.

Kan ik mijn retourmelding nog annuleren?

Uiteraard is dat altijd mogelijk. Laat dit even aan ons weten, zodat we je retourmelding kunnen afsluiten.

Hoe snel is een retour verwerkt?

We houden je per mail op de hoogte van het volledige retourproces zodat je altijd weet wat de status van je retour is. Dit duurt doorgaans maximaal 5 werkdagen, maar vaak wordt een retour nog dezelfde dag afgehandeld. 

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief standaard leveringskosten voor de heenzending, zo snel mogelijk, maar in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Moet ik betalen bij retourneren?

Tenzij anders overeengekomen zijn de kosten voor retour zenden voor rekening van de klant.