Winkelier aan het woord...DA Drogisterij Zuidwolde

“Gedetailleerde productkennis en bevlogenheid werken aanstekelijk”

Hoe onderscheid je je als dienstverlener in een dynamische zelfzorgmarkt? Hoe creëer je een sterk merk met relevantie? Om de consument te overtuigen om voor joúw producten te (blijven) kiezen, is jezelf kritisch evalueren en out-of-the-box denken onontbeerlijk. Natusor hecht veel waarde aan de visie van de consument: die houdt je immers een objectieve spiegel voor. Alida en Lotte Blokzijl, moeder en dochter, zijn samen eigenaar van DA Drogisterij Zuidwolde in het Drentse Zuidwolde. Zij vertellen over hun dagelijkse werk en hun ervaringen met het merk Golden Naturals.

Alida en Lotte zijn beide eigenaar én gediplomeerd drogist. Sinds 2015 runnen ze samen DA Drogisterij Zuidwolde. Sinds anderhalf jaar staat Golden Naturals bij hun in de schappen. Alida: “Aanvankelijk begonnen we met drie meter en geleidelijk is dat gegroeid naar vijf meter. Tot grote tevredenheid van onszelf én van onze klanten. Het uitgebreide assortiment, de ‘2 euro-dop’ en de heldere communicatie op de verpakking maken het tot een succesvol merk.” “Én niet te vergeten; de prijs-kwaliteitverhouding”, vult Lotte aan. Kijkend naar de samenstelling en dosering is die gewoon dik in orde.”

Goed verkoopbaar
Bij DA Drogisterij Zuidwolde staan persoonlijke aandacht, advies en service centraal. “Mensen komen speciaal naar onze winkel voor –onder andere– de aanschaf van supplementen. Door goed naar de klant te luisteren, kun je een advies op maat geven. Dit wordt als duidelijke meerwaarde gezien ten opzichte van grote ketens en online webshops”, vertelt Lotte. Alida: “Klanten komen vaak bij ons met een duidelijke vraag of aanleiding. Dan ga je doorvragen en vervolgens enkele producten voorstellen met uitleg over wat erin zit en wat het doet. De producten van Golden Naturals zijn ‘helder’: je ziet in één oogopslag waar het voor is. Dat maakt het zo’n goed verkoopbaar merk.”

Natuurlijke producten
“Wat opvalt, is dat steeds meer mensen natuurlijke producten verkiezen boven de bekende synthetische merken. Golden Naturals komt dan al gauw in the picture. De producten die in onze winkel goed ‘scoren’ zijn vitamine D3, magnesium, de ‘multi’s en de Soepele Gewrichten & Kraakbeen Formule”, somt Alida op. “Dat zijn producten waarvan we horen dat mensen écht effect ondervinden en waarvoor ze terugkomen naar de winkel voor een nieuwe aankoop.” “Overigens zorgt de 2 euro-dop daar ook voor”, gaat Lotte verder. “Dat werkt onwijs goed. Het concept van korting krijgen én iets bijdragen aan het milieu maakt het tot een succes.”

Aanstekelijke bevlogenheid
Over de samenwerking met Natusor, het moederbedrijf achter Golden Naturals, zijn moeder en dochter Blokzijl erg te spreken. Lotte: “Dat contact verloopt heel prettig en ontspannen. We kunnen altijd met vragen terecht bij onze contactpersoon. Hij voorziet ons regelmatig van nieuw promotiemateriaal en we mogen altijd naar hartenlust nieuwe Golden Naturals-producten uitproberen.” Alida: “Ook de interactieve producttrainingen op de winkelvloer door Jan-Dirk Troost (mede-eigenaar en productontwikkelaar Natusor, red.) zijn een grote pre. Zijn gedetailleerde kennis en bevlogenheid werken aanstekelijk.” “Dit alles heeft ervoor gezorgd dat we Golden Naturals regelmatig aanbevelen aan andere drogisten”, besluit Lotte.