Goede service en advies dé redenen om winkel te bezoeken

De zelfzorgmarkt is volop in beweging. Hoe onderscheid je je daarin als dienstverlener? Hoe creëer je een sterk merk met relevantie? Kwaliteit en prijs liggen daarbij voor de hand. Maar om de klant te overtuigen om voor joúw producten te (blijven) kiezen, is jezelf kritisch evalueren en out-of-the-box denken onontbeerlijk.

Daarom hecht Golden Naturals veel waarde aan de visie van de klant. Die houdt je immers een objectieve spiegel voor. Marcia Voets, eigenaar van de Etos in Schijndel, vertelt over haar ervaringen met het merk Golden Naturals.

Natuurlijk product
“Golden Naturals staat nu sinds een jaar bij ons in de schappen. Aanvankelijk begonnen we met drie meter, en geleidelijk is dat gegroeid naar zeven meter. Het uitgebreide assortiment, snelle werkzaamheid en goede resultaten zorgen ervoor dat er veel vraag naar is en mensen echt terugkeren naar de winkel voor een nieuwe aankoop. Daarnaast merk ik dat klanten steeds meer vragen om een natuurlijk product, zonder chemische toevoegingen. Dan lopen wij al snel naar het Golden Naturals-schap”, vertelt Marcia.

Advieswinkel
Ook het personeel op de werkvloer is te spreken over Golden Naturals. “Na een uitgebreide en leuke producttraining door Jan-Dirk Troost is ons kennisniveau echt verbeterd, waardoor we graag en vol zelfvertrouwen een gedegen advies kunnen geven. Etos groeit sowieso steeds meer in de rol van ‘advieswinkel’. Niet slechts ‘potjes verkopen’, maar op basis van de klantvraag goed advies geven en onderbouwen waaróm een bepaald product de beste keuze is voor de klant. Overigens is dat ook iets waar het winkelend publiek meer en meer om vraagt. Goede service en persoonlijk advies zijn dé redenen om naar de winkel te gaan in plaats van online je aankoop te doen.”

Win-winsituatie
Ook de ‘2 euro-dop’ die op alle Golden Naturals-producten zit, kan rekenen op positieve reacties. “Zowel bij het personeel als bij de klanten”, vertelt Marcia. “Het is een win-winsituatie: door de doppen terug te brengen naar de winkel draag je een steentje bij aan een beter milieu én krijg je e 2,- korting op een volgende aankoop. Dat concept spreekt veel mensen aan én zorgt ervoor dat klanten blijven terugkomen.”

Vitamine D3-druppels
“De Golden Naturals-producten die altijd wel goed ‘scoren’ zijn de vitamine D3, visolie, melatonine, Deep Sleep en probiotica”, somt Marcia op. “Probiotica adviseren we regelmatig aan mensen met bijvoorbeeld acne. En vanwege het pollenseizoen dat nu in volle bloei is, is er momenteel veel vraag naar Scutellaria, zowel in capsule- als in sprayvorm. Al met al een gevarieerde selectie met ‘dagelijkse’ vitaminen en mineralen, maar ook met onderscheidende, speciale formules. Ik ben erg blij met de nieuwe vitamine D3 in vloeibare vorm. Klanten vroegen daar regelmatig om, vooral omdat niet iedereen een capsule prettig vindt om in te nemen. Nu kan ik hen Golden Naturals Vitamine D3-druppels aanbieden.”