Gezondheidsproducten die de oorzaak aanpakken én snel werken

Onlangs verscheen er een mooi stuk in Careality over het succes van Golden Naturals. Lees je mee?

"Continu op zoek naar premium gezondheidsproducten die de oorzaak aanpakken én snel werken"

Natusor Gezondheidsproducten B.V. is het bedrijf achter het sterk groeiende merk Golden Naturals. Wat begonnen is als een marketinggerichte organisatie met veel actiematige, advertentie-gedreven producten, is inmiddels uitgegroeid tot een serieus bedrijf met hoogwaardige gezondheidsproducten. We gaan in gesprek met de oprichters, Jan-Dirk Troost en Werner Jentjens.

De voedingssupplementenlijn Golden Naturals is dé trots van het Natusor Team. “De laatste jaren hebben we hard gewerkt aan het ontwikkelen van een breed assortiment dat het beste resultaat biedt voor een gezond leven. We hebben in die tijd veel geleerd. Als jonge speler op de markt was het zoeken naar de juiste propositie. Inmiddels zijn we volwassen geworden en durven we meer te vertrouwen en te bouwen op cijfers en ervaringen.” aldus Jan-Dirk Troost, die bij Natusor verantwoordelijk is voor de productontwikkeling. “We zijn altijd op zoek naar producten die de oorzaak aanpakken en snel werken. Daarbij verliezen we ook het gebruikersgemak niet uit het oog, zodat de consument bijvoorbeeld maar één keer per dag een capsule hoeft in te nemen.” Dit concept slaat duidelijk aan, want het heeft geresulteerd in een toename met maar liefst 120 verkooppunten in de laatste 12 maanden, naar zo’n 320 winkels waarin Golden Naturals nu verkrijgbaar is. ”We besteden veel aandacht aan onze etiketten, zodat het voor de eindgebruiker direct duidelijk is, waar het product voor bedoeld is. Daarnaast hebben we een gratis marketing instrument voor de winkelier, de zgn. €2,- dop, waardoor de consument een korting van twee euro krijgt bij zijn volgende aankoop.”

“Marktonderzoek bevestigt de sterke merkkracht van Golden Naturals”

Er is onlangs door René Salimans i.s.m. onderzoeksbureau Nielsen een onderzoek uitgevoerd bij 38 op zelfzorg gerichte zelfstandige ondernemers uit alle formules (in totaal 89 winkels). Dit heeft veel inzicht gegeven in de marktpositie en bijhorende kansen en bedreigingen van Golden Naturals. Werner Jentjes legt uit: “We zagen veel positieve reacties van tevreden klanten en een groeiend vertrouwen vanuit de winkeliers. Met name onze probiotica- en multivitamine producten werden als zeer positief beoordeeld. Dit is voor ons de bevestiging van onze sterke merkkracht en geeft natuurlijk aan dat we op de goede weg zijn.” Natusor is niet alleen trots op de positie die Golden Naturals inmiddels heeft bemachtigd, maar heeft de ambitie om verder te groeien. Immers, Golden Naturals is van A tot en met Z ontwikkeld voor zelfstandige drogisten, reform- en gezondheidswinkels in Nederland. “We merken dat de vraag vanuit de markt groeit. 2018 is het jaar waarin we meer zichtbaar willen worden voor consumenten met hulp van bestaande én nieuwe klanten, waarbij we uiteraard onze trouwe afnemers van het eerste uur zeker niet uit het oog zullen verliezen.”

Bekijk hier online het hele artikel in Careality.