De gouden Natusor-formule

Langzaam loopt 2018 op z’n eind. Tijd om eens terug te blikken op het reilen en zeilen van het afgelopen jaar. De zelfzorgmarkt is volop in beweging. Nieuwe trends en producten volgen elkaar in rap tempo op. Ook de consument heeft andere wensen en hecht steeds meer waarde aan goede voorlichting. Voor veel zelfstandig drogisten was 2018 een turbulent jaar. Zij ondervinden steeds meer concurrentie van online verkoop en van filiaalbedrijven en bekende winkelketens die vitaminen, mineralen en supplementen opnemen in hun assortiment.

Duurzame klantrelatie

Toch richt Natusor zich bewust op de zelfstandig drogist. De reden? De meerwaarde van kennisdeling en duurzame klantrelaties. Immers, om de consument zo goed mogelijk te kunnen adviseren, is het essentieel dat je als winkelier over brede en actuele (product)kennis beschikt. Alleen op die manier bouw je een duurzame klantrelatie op. Natusor faciliteert dit door het aanbieden van interactieve en veelzijdige product- en verkooptrainingen waar verkoopmedewerkers alle ins en outs leren over de producten en hun werking.

Blijk van vertrouwen

Deze aanpak blijkt een succes voor ons paradepaardje Golden Naturals. Cijfers van onderzoeksbureau Nielsen tonen aan dat Golden Naturals een van de snelst groeiende merken is in de zelfzorgmarkt. De exponentiële groei in distributiepunten (+110 in 2018) zijn een blijk van vertrouwen in zowel de strategie als de continue kwaliteit. De kracht van Golden Naturals zit in het ontwikkelen van relevante producten die een bijdrage leveren aan de winstdeling van de winkelier. Bovendien hebben we een minimale out-of-stock en een garantielevering van 98% dankzij nauwe samenwerking met onze leveranciers.

Nieuwe website

Online lagen er nog kansen voor verbetering. Onze merken hebben we ondergebracht op één nieuwe website, allemaal onder de paraplu van Natusor. We hebben hard gewerkt aan een frisse look en een overzichtelijkere inhoud. Bezoekers zien in één oogopslag wat onze missie en visie is én krijgen een duidelijk inzicht in ons assortiment. Via nieuwsberichten en blogs houden we klanten op de hoogte van ontwikkelingen in de branche. En consumenten informeren we over de trends op het gebied van zelfzorg.

De gouden formule

Het eerdergenoemde marktonderzoek van Nielsen geeft ook inzicht in de kansen en mogelijkheden voor de nabije toekomst. In 2019 gaan we hierop doorpakken. Bijvoorbeeld door te investeren in onze buitendienst. Eén ding is zeker: de gouden Natusor-formule inspireren > adviseren > constante levering = verkoopresultaat is sowieso een blijvertje. Via deze weg wil ik graag mijn waardering uitspreken voor het vertrouwen en de prettige samenwerking. Bedankt, en sta af en toe stil bij mooie momenten en successen.

Werner Jentjens Door Werner Jentjens, algemeen directeur